RÉPÈTE ET RÉPÈTE ENCORE, Joseph Allen, 2018

Encore est un mot à double-fond, puisque la langue anglaise l’a presque unanimement adopté pour désigner ce rituel du retour d’un artiste…

REPEAT THE REPEAT REPEATEDELY, Joseph Allen, 2018

The word encore, as we co-opt it into the English language, most often refers to the return of a performer after their purported final…

S IS FOR SOLITUDE, Vanessa Desclaux, 2018

There are at least two ways to conceive of solitude. There is the solitude that one endures: an unsought loneliness that brings with it…

Z IS FOR ZIGZAG, Éric Mangion, 2018

Create unusual forms but without using them to challenge the dominant aesthetic canons, thereby trying to challenge the dominant…

Y COMME PARENTHÈSE INCONSISTANTE ET CAPRICIEUSE ENTRE X ET Z, Éric Mangion, 2018

« Je ne sais pas si c’est bien une histoire », disait Witold Gombrowicz au sujet de son livre Cosmos, « nos actions sont d’abord…

Y IS FOR THE INSUBSTANTIAL PARENTHESIS BETWEEN X AND Z, Éric Mangion, 2018

“I don’t know if it’s really a story,” said Witold Gombrowicz about his book Cosmos, “our actions are initially inconsistent and…

X COMME ANONYME, Éric Mangion, 2018

« Tu connais ce genre de film ou de roman dans lesquels un personnage se réveille ayant tout oublié de son identité, de sa vie et devant à…

X IS FOR ANONYMOUS, Éric Mangion, 2018

“You know those films or novels in which a character wakes up having forgotten everything about his identity and his life, and has to…

H COMME HÉROS, Bernard Marcadé, 2018

La question de l’héroïsme semble très éloignée du monde de Boris Achour. C’est même une question qu’il ne se pose pas du tout. A contrario,…