Latest issue

DAMP, François Aubart, 2022

Boris proposed to meet me in a café at Jaurès, by the Canal de l’Ourcq, to present his project DAMP, Display-Algorithm-Procedural Modelling. When we sat down, as often happens in this kind of…

LAC, Gaëlle Obiégly, 2020

Texte commandé par le MACVAL à l'autrice en lui proposant d'écrire sur une œuvre de son choix présente dans la collection. (lire au bord du lac)

RÉPÈTE ET RÉPÈTE ENCORE, Joseph Allen, 2018

Encore est un mot à double-fond, puisque la langue anglaise l’a presque unanimement adopté pour désigner ce rituel du retour d’un artiste sur la scène pour une ultime performance après la fin…

REPEAT THE REPEAT REPEATEDELY, Joseph Allen, 2018

The word encore, as we co-opt it into the English language, most often refers to the return of a performer after their purported final performance. (more encore)

S IS FOR SOLITUDE, Vanessa Desclaux, 2018

There are at least two ways to conceive of solitude. There is the solitude that one endures: an unsought loneliness that brings with it feelings of unhappiness. Then there is that very different kind…

S COMME SOLITUDE, Vanessa Desclaux, 2018

Il existe au moins deux manières très différentes de concevoir la solitude : d’une part une solitude qu’on pourrait dire subie, non désirée, qui véhiculerait un sentiment malheureux ; d’autre part…

Z COMME ZIGZAG, Éric Mangion, 2018

Créer des formes singulières sans pour autant les opposer aux canons esthétiques dominants, en tentant ainsi de récuser les dichotomies dominantes : fonctionnalité/ornementation, courbes/angles…

Z IS FOR ZIGZAG, Éric Mangion, 2018

Create unusual forms but without using them to challenge the dominant aesthetic canons, thereby trying to challenge the dominant dichotomies: functionality/ornamentation, curves/right angles,…



More stories